Na Šestom međunarodnom sajmu turizma i seoskog turizma i Drugom sajmu zimnice i domaće radinosti, koje je u hali “Šumadija sajma” od 27. do 29. novembra organizovala Gradska turistička organizacija “Kragujevac”, pod pokroviteljstvom Grada Kragujevca (kao „Događaja od izuzetnog značaja“), okupilo se više od 120 izlagača iz Srbije i zemalja iz okruženja.
Među mnogobrojnim izlagačima poput,
nacionalne, regionalnih i opštinskih turističkih organizacija, turističkih
centrara, banjskih i klimatskih lečilišta, turističkih agencija, predstavnika
seoskog, rečnog i lovnog turizma, našla se i ove godine Turistička
organizacija “Bor”.
Prezentacija i promocija borske
turističke ponude ovom prilikom je “ukomponovana” u širu regionalnu ponudu, pod
nazivom “Istočna Srbija i Donje Podunavlje”.
Na ovom zajedničkom izlagačkom
prostoru, pored borske turističke organizacije, svoju ponudu su predstavile i
turističke organizacije Knjaževca, Zaječara, Majdanpeka, Kladova, Golupca i
Požarevca.
Na svečanoj ceremoniji otvaranja Sajma, posetioce i prisutne izlagače, pozdravile su Lukrecija Đeri, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i Snežana Milisavljević, direktor Gradske turističke organizacije „Kragujevac“. Sajam je svečano otvorio Obrad Turković, pomoćnik gradonačelnika Kragujevca.
U tri sajamska dana pored
turističke promocije, održano je nekoliko stručnih tribina i radionica,
organizovan turistički obilazak Kragujevca, čuvenim kragujevačkim fićama, od
kojih je najstariji i najatraktivniji bio onaj iz 1964. godine. Naravno, sve je
obogaćeno izvanrednim kulturno-umetnički m programima i svečanim prezentacijama
izlagača.
Stručni žiri u sastavu: Olgica
Miljković, menadžer Turističke organizacije Srbije, Tatjana Miloradović,
direktor Turističke organizacije Golubac i Miroslav Ivanović iz Turističke
organizacije “Zapadna Srbija”, na osnovu utisaka tokom obilaska izlagačkih
štandova, proglasio je najbolje izlagače po kategorijama na svečanom zatvaranju
sajma.
Nagradu za najbolju promociju na
Sajmu, dobila je Turistička organizacija Kraljeva, koja je osim specijaliteta
svog kraja, sve izlagače i posetioce oduševila nastupom dečje “Etno – muzičke
grupe”.
Najbolju postavku štanda, imala je regija Federacije Bosne i Hercegovine, dok su nagrade u kategoriji “najbolji promotivni materijal” dodeljene Turističko – sportskom centru Zlatar, za brošuru “285 zlatnih dana”, Turističkoj organizaciji Majdanpek, za brošuru “Čudesna priroda Donjeg Podunavlja” i Regiji Centralne Srbije, za brošuru “ Otključajte lepote Šumadije i Pomoravlja”.
Poslednjeg dana
Sajma, održana je tradicionalna “Šumadijska čajanka” – takmičenje u kuvanju
ljute rakije, na kome su pobedili predstavnici beloševačke kafane “ Pod lipom”.
Uz program
Akademskog folklornog ansambla “ Svetozar Marković” i pesmu Danice Krstić,
mlađane pobednice iz poznate TV emisije “Šljivik”, zatvoren je još jedan, veoma
uspešan Sajam turizma u Kragujevcu, po oceni mnogih, najbolji do sada.
Tekst i foto: Bora Stanković
No comments:
Post a Comment