Tuesday 10 March 2015

"GOOGLE STREET VIEW” VAS VODI U RAZGLEDANJE BORA I OKOLINE

Sredinom septembra 2014. godine, “Guglomobil”, automobil sa kamerama na krovu, "prokrstario" je borskim ulicama, snimajući za potrebe servisa “Gugl strit vju” kadrove grada i okoline.
ScreenshotGoogleStreet
Tokom prve sedmice marta ove godine "Google Street View” servis je omogućio da putem interneta, korišćenjem “pametnih telefona”, popularnih tablet i drugih računara, svi zainteresovani “posete” Bor, i “provozaju” se ulicama Bora i njegove okoline, obiđu i razgledaju sve zanimljivosti, uz utisak da se nalaze na licu mesta.
Screenshot-kralja Petra-mala
Razgledanje počinje ovde: "Google Street View”
Foto: Screenshot
B. Stanković
_

U POTRAZI ZA SVETLOŠĆU

Otvaranje izložbe fotografija “ U POTRAZI ZA SVETLOŠĆU ” autora Đorđa Ilića iz Zaječara, upriličeno je u borskoj Narodnoj biblioteci, u sredu, 4. marta 2015. godine.
DSC_0913
Motivi na fotografijama su iz bliže okoline Bora i Zaječara a zabeleženi su uglavnom u zimskom periodu, pri minusnim temperaturama.

Fotografije su štampane na platnu, onakve kakve su viđene u prirodi. Prema tvrdnji autora, na izloženim fotografijama nije bilo nikakvih intervencija u Fotošop–u ili bilo kom drugom programu.
IMGP0428tio-Senke-TAMOiOVDE
Na otvaranju izložbe, posetioci su imali priliku da u okviru pratećeg programa uživaju i u muzičkim minijaturama koje je izveo Aleksandar Nikolić, učenik drugog razreda ŠOMO ''Miodrag Vasiljević'' iz Bora.

Oni koji do sada to nisu učinili, ovu zanimljivu izložbu mogu razgledatii i tokom ove sedmice.

Đorđe Ilić je rođen 1958. godine u Zaječaru.

Fotografijom se bavi oko 15 godina i za sobom ima 12 samostalnih izložbi.

Foto: I. Ilić, B. Stanković

B.Stanković

____________________________________________________________________________

ISKORIŠĆENA PRILIKA NA SAJMU TURIZMA

BOLJI USLOVI ZA RAZVOJ TURIZMA

Pod sloganom „Iskoristi trenutak”, od 19. do 22. februara, ispod kupola Beogradskog sajma, na više od 15. 000 kvadratnih metara izložbenog prostora,  održan je 37. Beogradski međunarodni sajam turizma.
DSC00353
Promociju najatraktivnijih turističkih destinacija predstavilo je 1.100 izlagača iz 50 zemalja sveta. Najznačajnije turističke organizacije, turoperatori, agencije, hoteli, planinski centri, banje, jezera, gradovi, regije i zemlje sa svih kontinenata su posetiocima prezentovali razloge zbog kojih bi valjalo odabrati baš njihovu ponudu.
Posebne sajamske cene aranžmana, niže i do 40 odsto uz ekskluzivne pogodnosti su i ove godine izazvale veliko interesovanje zaljubljenika u putovanja.

Istovremeno sa Sajmom turizma održani su i 11.sajam ugostiteljske opreme – HORECA, 6. Međunarodni sajam vina – BEOWINE i 11. Sajam suvenira „POSETITE SRBIJU“.
DSC00410
Na svečanom otvaranju Sajma turizma, 19. februara, Aleksandar Vučić, premijer Srbije, istakao je pored ostalog, da je pred turizmom u Srbiji velika budućnost.
IMGP0103
"Pred turizmom je velika budućnost, ali ćemo morati da radimo mnogo više i marljivije nego do sada", rekao je premijer.
Podsetivši da je broj turista u Srbiji iz godine u godinu sve veći, premijer je rekao da će država nastaviti da radi na tome, između ostalog i ulaganjem u razvoj putne i železničke infrastrukture, što će u narednim godinama stvoriti bolje uslove za razvoj turizma.
 
"Privatizovaćemo i modernizovaćemo veliki broj banja, a početak izgradnje „Beograda na vodi” pružiće nešto potpuno drugačije u odnosu na ono što ima Srbija, ali i region", rekao je premijer.
Da je Beogradski sajam turizma već 37 godina simbol turističkog predstavljanja u regionu i nezaobilazna polazna tačka za turističke radnike i posetioce, te da je danas to najveća i najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi, potvrdio je i Rasim Ljajić, ministar unutrašnje i spoljne trgovine, turizma i telekomunikacije Srbije.
Podsetivši da je Sajam turizma do 2003. godine organizovan zajedno sa sajmom sporta i nautike u jednoj hali, ministar Ljajić je rekao da ova manifestacija iz godine u godinu beleži rekorde, da se ove godine on održava u šest hala, na više od 15.000 kvadratnih metara, kroz koje će proći više od 65.000 posetilaca, a da će Beograd ostvariti oko 15.000 noćenja.

"Prvi put od 1978. Sajam turizma otvara premijer. To govori da vlada pridaje veliki značaj turizmu i da će turizam ubuduće biti jedna od važnih privrednih grana. Naš cilj je da se učešće turističke privrede u bruto nacionalnom proizvodu poveća sa 1, 8 odsto na tri procenta", kazao je ministar Ljajić.
Na otvaranju Sajma Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacije Srbije i Džasim Al Darmaki, v.d. generalnog direktora Sekretarijata za turizam i kulturu Abu Dabija, potpisali su Memorandum o razumevanju i saradnji u oblasti turizma.
IMGP0050
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma, bili su Ujedinjeni Arapski Emirati koji su predstaviti kulturne znamenitosti i atrakrivnu turističku ponudu, i očekivano, njihov nastup na sajmu bio je u znaku bogatstva, raskoši i sjaja …
Prvi put, pored zemalja koje tradicionalno učestvuju na Sajmu turizma, predstavila se Jamajka, jedno od najlepših ostrva Kariba.

Istočna srpska čarolija
Posetioci 37. Beogradskog međunarodnog sajma turizma, i ove godine su imali priliku da se na štandovima lokalnih Turističkih organizacija u Hali 4, upoznaju sa celokupnom turističkom ponudom Istočne Srbije.

Od Lepenskog vira do Stare planine.
U toj, čini se ipak još nedovoljno otkrivenoj čaroliji istočne Srbije, sve značajnije i vidljivije mesto zauzima i borska turistička ponuda, koja je uspešno promovisana na štandu Turističke organizacije “Bor”.
DSC00359
Priliku da na jednom mestu prikažu aktuelnu ponudu, te da posetiocima i predstavnicima mnogobrojnih medija pruže sve informacije o potencijalima, prirodnim resursima, kulturnom bogatstvu, smeštajnim kapacitetima, primamljivim turističkim mestima i lokalitetima, o bogatim i raznovrsnim sadržajima za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju, avanturu iskoristili su predstavnici svih relevantnih turističkih subjekata.

Na taj način objedinjeno je predstavljanje turističke ponude hotela “Jezero”, Dečjeg odmarališta “Savača”, konačišta „Vertigo“ na Borskom jezeru, RTB Kluba i „Srpske krune“ u Brestovačkoj banji, gradskog hotela „Albo“ , borskog ZOO vrta, Skijališta na Crnom vrhu, Lazareve pećine i kanjona, Dubašnice, planine Stol, Muzeja rudarstva metalurgije, Sportskog centra, smeštaja i gastro-ponude seoskih domaćinstava u borskoj opštini, kulturni i manifestacioni sadržaji…
Ako je suditi po trudu borskih turističkih poslenika i interesovanju posetilaca na ovoj smotri turizma, najpre bi Borsko jezero, Brestovačka banja i Lazareva pećina, a potom i drugi lokaliteti i smeštajni objekti, svakako mogli u nastupajućoj sezoni da računaju na značajno povećanje turističkog prometa.

Tekst&foto: Bora Stanković
________________________________________________________________________________